Неділя, 19.05.2024, 08:07
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Озютичівська філія-гімназія ОЗЗСО "Затурцівський ліцей ім. В.К.Липинського"

Меню сайту
Категорії розділу
Шкільні події [87]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 42
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Школа і сім׳я: консолідація зусиль

Школа і сім׳я: консолідація зусиль

 

(Гапяк Н. Р.  – класний керівник 9 класу, керівник МО )

 

  Уміння виховувати – це все-таки мистецтво,

 як добре грати на скрипці чи роялі,

добре писати картини,

бути хорошим слюсарем чи токарем.

А. Макаренко

     Червоною лінією в роботі з батьками проходить думка, яка проростає крізь душу і серце педколективу – це знаходження гармонії батьківської любові й вимогливості до дітей, щоб дати їм щастя. Найуніверсальніша, найскладніша і найблагородніша робота, єдина для всіх і водночас своєрідна і неповторна в кожній школі та родині – творення людини. В цьому злитті і полягає гармонія людського щастя.

   Хто може допомогти класному керівникові більше, ніж батьки учнів, які бажають добра своїм дітям, прагнуть їм допомогти? Але більшість із них не знає, як це зробити. Допомогти батькам зайняти педагогічну позицію стосовно своїх дітей, відкрити світ педагогіки, збагатити їх любов професійними порадами, навчити любити в своїх дітях неповторну особистість, а не марнославні мрії – найголовніше завдання класного керівника.

    Отже, важливою складовою навчально-виховного процесу сучасного закладу освіти є організація роботи з батьками, сім’ями учнів.

    За нових умов суспільного, освітнього й технічного розвитку законодавство України чітко визначає межі відповідальності сім׳ї за навчання і виховання дітей: саме батьки чи особи, які їх замінюють, зобов’язані дбати про своїх дітей, створювати належні умови для розвитку їхніх природних нахилів, зміцнення фізичного здоров’я, здобуття загальної середньої освіти тощо.

     З-поміж багатьох функцій, які виконує сім׳я, найважливіша – виховна.

     У сучасних умовах координацію виховних дій сім׳ї покладено на освітній заклад, і від того, як організована і реалізована робота з батьками учнів, значною мірою залежить успішність процесу навчання і виховання дітей. Важливим завданням є широке залучення батьків, усіх дорослих членів родини до співпраці з педагогічним колективом, до активної участі в житті навчального закладу, класу.

     Організація роботи з батьками учнів в сучасному освітньому закладі має здійснюватися за такими основними напрямками:

-         Залучення сімей учнів, їхнього виховного потенціалу.

-         Залучення батьків, усіх дорослих членів родини у навчально-виховний процес як рівноправних учасників.

-         Формування педагогічної культури сучасної сімї та допомога батькам у їхній психолого-педагогічній самоосвіті.

-         Корекція виховної діяльності родини з різним типом сімейного неблагополуччя.

   Формами вивчення виховного потенціалу сім׳ї можуть бути відвідування сім׳ї  учня, листування з батьками, запрошення батьків до школи. Ознайомлення з побутовими умовами життя учнів сприяє уявленню педагога про характер, інтереси, нахили дитини, її ставлення до батьків, старших і молодших членів родини.

   Листування з батьками може ефективно використовуватися вчителем для встановлення тісного контакту з батьками дитини. Зміст листів може бути присвячений різним темам: подяки, привітання, запитання і відповіді тощо.

    Досконале вивчення сімей учнів забезпечується застосуванням комплексу методів: система характеристик, письмове опитування, анкетування, метод документалістики вивчення сімей, творчі роботи учнів.

    Провідною формою роботи з батьками, яка характеризується значною педагогічною доцільністю, є батьківські збори. Батьківські збори – це громадський орган, який своїми рішеннями визначає завдання, зміст, напрями роботи батьківського колективу, класу, освітнього закладу. На батьківських зборах згуртовується колектив батьків, формується загальна думка щодо актуальності проблем життєдіяльності класу в цілому і за кожну конкретну дитину зокрема, формується педагогічна культура батьківської громадськості. На батьківських зборах відбувається обрання батьківського комітету класу; підбиття підсумків роботи з учнями, систематичне ознайомлення батьків із завданнями, новим змістом і напрямами навчально-виховного процесу, специфікою роботи сучасного освітнього закладу освіти. Основна частина батьківських зборів класу спрямована на формування педагогічної культури батьків і має бути виражена у будь-якій формі: лекція, бесіда, дискусія, диспут, педагогічне читання тощо.

    Пріоритетним аспектом в організації роботи освітнього закладу з батьками є організація педагогічного всеобучу з метою формування їх педагогічної культури, який здійснюється через університети педагогічних знань, лекторії для батьків, позакласний педагогічний всеобуч. Існує велике розмаїття організаційних форм педагогічного всеобучу батьків:

-         Колективні: лекції, конференції, диспути, дискусії, «круглі столи», дні відкритих дверей, інформаційні стенди.

-          Індивідуальні та групові: консультації з проблем родинно-сімейного виховання, бесіди, відвідування сімей, листування, зустрічі з батьками, педагогічні доручення батькам.

-         Диференційовані: вечори сімейних традицій, виставки декоративно-прикладної творчості, родинних альбомів, випуск тематичних газет («Професії моїх батьків», «Моя родина» тощо), конкурси, зустрічі поколінь, відкриті уроки тощо.

  Особливо ретельно спланованого індивідуального підходу потребує робота з багатодітними, неповними чи неблагополучними сім’ями.

   Інноваційною на сучасному етапі є організація роботи з батьками в сучасній сільській школі, що спрямована на інтеграцію родинно-сімейного, шкільного, дошкільного виховання. Традиції етнопедагогіки більш близькі саме сільським родинам, у яких значна увага приділяється трудовому вихованню, шанобливому ставленню до своєї родини і до старших поколінь.

   Саме педагог стає реальним вихователем школяра, якщо він встановлює з учнем та його батьками гуманні стосунки і як особистість, і як вихователь-професіонал. Від гуманізму вчителя, його ерудованості, інтелігентності, високого професіоналізму в прямій залежності перебувають стан і перспективи духовного здоров’я учнів. Світ сімейних, емоційно-моральних вражень трансформує, відповідно забарвлює все багатство різноманітних впливів школи.

До тих пір, доки

зустріч учителя і батьків

буде для дитини карою,

розраховувати на повноцінне

співробітництво, передчасно…