УКРАЇНСЬКА МОВА
1
клас
Тема:
Буква ї. Звуко-буквенний аналіз слів.
Мета:
Закріплювати вивчене про букву ї, її звукове значення. Удосконалювати
навички звуко-буквенного аналізу
слів. Розвивати мислення, уяву, фантазію,
пам’ять. Виховувати любов до
рідного краю, до своєї Батьківщини.
Обладнання:
лялька, іграшки (лисичка, заєць, кінь, лев, риба, кіт, їжак), малюнок абетки, малюнки про Україну, ігрова абетка, запис «Пісні про
Київ».
Хід
уроку:
І.
Організаційна хвилинка.
- Сьогодні у нас на
уроці гості. Давайте з ними привітаємося. Посміхнемося їм, один одному, сонечку
за вікном, квіточці на столі. І все у нас буде добре.
- А у нас сьогодні є ще одна гостя. Познайомимося з нею?(Лялька
вітається, діти повторюють за нею).
- Оленка хоче нам
розповісти вірш.(лялька розповідає вірш про букви)
Вивчаємо разом абетку.
А – це ключик до абетки.
Всі секрети відімкну,
Імена всіх літер знаю,
То ж почну веселу гру:
Станьмо, літери, в ряди,
Заспіваймо: раз, два, три!
А, Б, В, Г, Ґ, Д, Е,
У рядах перед веде.
Є, Ж, З, И, І, Ї, Йот –
Відкриваймо ширше рот.
К, Л, М, Н, О, П, Р –
Затанцюємо тепер.
С, Т, У, Ф, Х, Ц, Че –
Підківками стукнем ще.
Ш, Щ, Ю, Я й Ь –
Славний виведім гопак!
- А ми букви вже
вивчили давно, зараз їх повторюємо ї закріплюємо знання про них.
- З якою буквою ми працювали на попередньому
уроці? (є) Слайд - 3
- Які звуки вона може
позначати?
- Які ще букви
можуть позначати два звуки?
ІІ.
Каліграфічна хвилинка.
-
Записуємо в зошитах: 4 квітня
Класна
робота
-
Запишемо букви (я,
ю, є, ), склади з ними (ял, юн, єв)
-
А Оленка на каліграфічну хвилинку нам
принесла чарівну торбинку. Подивимось, що в ній? (Діти по черзі дістають
іграшки – лисичка, заєць, кінь, лев, риба, кіт)
-
Хто тут зайвий? Як ви думаєте? Запишемо
на ваш вибір назви трьох із цих звірят каліграфічно.
ІІ.
Актуалізація знань дітей.
-
А мені здається, що в торбинці ще хтось
є. Можна, я подивлюсь? (дістаю їжака)
-
Запишемо назву цього звірятка з нової
стрічки, зробимо його звуко-буквенний аналіз: букв – 4, звуків – 5 [й і ж а к
].
-
Яка буква тут позначає два звуки? (ї)
ІІІ.
Вивчення нового матеріалу.
-
Сьогодні на уроці ми будемо говорити про
букву ї та її звукове значення.
Слайд - 4
-
Запам’ятайте, на відміну від букв я ю
є ,
Буква ї
завжди позначає два звуки – [й і].
Слайди
– 5, 6
- Назвіть
слова, в яких є дана буква. (Вивішую малюнок «Абетки»)
ІV.
Звуко-буквенний аналіз слів.
Вправа 1 підручника (ст.26) – усно.
V. Фізкультхвилинка.
-
Наші звірята втомилися і хочуть відпочити. Давайте відпочинемо разом з ними:
Поскачемо, як коник,
Понявчимо, як котик,
Пострибаємо, як зайчик,
Поричимо, як лев,
Підкрадемось тихенько, як хитра лисичка,
Поплаваємо, як рибка у воді,
Подрібочемо, як їжачок.
VІ. Продовження роботи.
-
А де живуть наші звірята?
-
Як називається країна, в якій ми живемо?
(Записуємо на дошці) Слайд - 7
-
Як називається столиця України?
(записуємо) Слайд - 8
-
Як називається найбільша річка України?
(Записуємо) Слайд - 9
-
А в якому селі ми живемо? (Записуємо) Слайд
– 10
Перегляд слайдів –
11,12,13,14 (краєвиди Озютич)
VІІ.
Робота з підручником.
-
У підручнику теж є малюнки Києва. А ще є
текст, в якому повтікали кудись букви, а ми повинні повернути їх на місце.
(Вправа 4)
-
Читаємо текст.(Про що в ньому
розповідається?)
-
Що таке «метро»? Слайди 15,16
-
Подивіться, який красивий наш Київ. Слайди 17,18,19,20,21,22
-
Списуємо перше речення тексту. (під мелодію «Пісні про Київ»)
VІІІ.
Фізкультхвилинка.
«Абетка» називає букви, а діти їх знаходять.
ІХ.
Продовження роботи з підручником
-
От ми сьогодні говорили, хто де живе. А
хто живе у слоїку? (Ми сьогодні читали на читанні)
-
Читаємо текст: Вправа 3. Аналізуємо.
-
Виписуємо слова, в яких є буква «ї».
Х.
Закріплення вивченого.
- Отже, ми сьогодні цілий урок працюємо з якою
буквою? (ї)
Зараз
ми ще поповнимо запас слів, у яких є буква «ї», виконавши цікаве завдання:
Вправа 2
-
Читаємо слова, рухаючись за стрілочками
і змінюємо їх за зразком.
ХІ. Підсумок уроку.
-
Зараз ми будемо читати речення і
доповнювати їх:
Ми вивчали …
Тепер я вмію…
Тепер я знаю …
Мені було цікаво …